lördag 19 mars 2011

Vad är klockan i Paradiset?

Efter mycket resande var vi så äntligen på plats. Barnen skötte sig om inte exemplariskt så näst intill på hela resan hit till lugnet. Iförrgår kväll kl 16 svensk tid och således kl 22 här gjorde jag min tenta via mail och fick ett glädjande besked redan efter halva tentan då jag lämnade in i halvtid för att jag inte ville att min inlogg skulle bryta allt jag skrivit. Min lärare lät meddela att mitt arbete hade hög kvalité och gott och väl överskred mitt mål; att bli godkänd med betyget E, så det var bara att fira.
Dags att ta itu med delkurs 2-Grammatik! Suck, det har aldrig varit jul att läsa även om det inte är så svårbegripligt...
Som ni ser har vi det ganska bra. Maten är vällagad och god och hotellet är mycket bra. Lugnet finns och det är långt från turistfällorna...även om det finns lite köpa köpa nere i hamnen på ön.

Rasmus måste dock hållas koll på.Jag vet inte hur många gånger han har ramlat. Igår snubblade han och skrapade både näsa, ansikte och mun.


Tindra har inte tid att äta eller dricka det är såååå mycket som hon skall göra.



Vi vuxna tar det lugnt och kopplar av i skuggan med en drink.
Kapp khun kaa från Paradiset,
Petra






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar